adam si eva

Studiul care confirma pilda lui Adam si Eva? Oamenii de stiinta sustin ca ne tragem din doar doi stramosi

Cercetatorii sustin ca intreaga specie umana se trage din doi stramosi ce au trait acum sute de mii de ani si ce au supravietuit unui cataclism ce a decimat viata pe Pamant.

Experti de la Universitatea Rockefeller, in parteneriat cu Universitatea din Basel, au studiat “codul de bare” (portiuni de ADN) al 100.000 de specii - inclusiv al oamenilor - si au dedus ca ne-am tras dintr-o singura pereche de adulti, potrivit Daily Mail.

Studiul incredibil, publicat in jurnalul Human Evolution, sustine oamenii nu sunt un caz unic. 9 din 10 (sau 90%) din toate animalele ce traiesc astazi se trag din stramosi ce au trait acum mai putin de 250.000 de ani, ceea ce rescrie complet teoriile despre evolutie.

Citeste si: Femeile din Australia “vor putea face copii fara ajutorul barbatilor in urmatorii 20 ani”

Potrivit cercetatorilor, un cataclism global a nimicit o parte semnificativa din viata de pe Pamant, motiv pentru care majoritatea speciilor ce traiesc astazi nu au o diversitate genetica atat de considerabila.

Oamenii, ce s-au raspandit in toate colturile lumii, ar fi trebuit, teoretic, sa aiba o diversitate genetica mai mare decat ceea ce vedem astazi, potrivit cercetatorilor.

Cercetatorii au ajuns la aceasta concluzie prin studierea ADN-ului mitocondrial, ce e mostenit din generatie in generatie de la mama.

Citeste si: Studiu: Copiii conceputi prin fertilizare in vitro sunt mai expusi problemelor de sanatate in adolescenta

Acest studiu pune sub semnul intrebarii teoriile despre evolutie si istoria Pamantului. Momentan, se crede ca ultima mare extinctie a avut loc acum 65 de milioane de ani, insa studiul sugereaza un eveniment global ce a avut loc relativ recent.

Studiu revolutionar. Unde si cand a trait cel mai vechi Homo sapiens „non-african” identificat in...