planta tanara

Cercetatorii cred ca au aflat, in sfarsit, cum a aparut cu adevarat viata pe Terra. Ce au descoperit

Oamenii de stiinta s-au intrebat de secole cum a aparut cu adevarat viata pe Terra. Acum, un grup de experti de la Harvard au descoperit un detaliu ce ar putea elucida unul dintre cele mai mari mistere ale planetei, scrie Science Daily

Chiar daca ADN-ul e componenta de baza a vietii de pe Terra si toate vietuitoarele depind de el, ARN-ul (acidul ribonucleic) joaca un rol foarte important si ar putea fi responsabil de inceperea evolutiei, potrivit The Boston Globe.

Diferenta dintre ADN si ARN e una dintre cele 4 componente: timina din primul caz e inlocuita de uracil, ceea ce schimba structura moleculei, potrivit Daily Mail.

acid ribonucleic

ARN-ul ar putea reprezenta catalizatorul pentru aparitia primelor vietuitoare pe planeta

Cercetatorii banuiesc de ani de zile ca aceasta componenta chimica ar fi putut reprezenta catalizatorul pentru aparitia primelor vietuitoare pe planeta. Acum, cercetatorii de la Harvard sustin ca un compus numit inosina a inlocuit guanina, ceea ce a dus la aparitia primelor forme de viata.

Citeste si: Oceane vaste si un singur supercontinent: cum va arata Pamantul peste 200 de milioane de ani

Cum au descoperit cercetatorii cum a aparut cu adevarat viata pe Terra

Descoperirea a fost accidentala. Jack Szostak, profesor la Universitatea Harvard, si Seohyun Kim sugereaza ca, acum sute de milioane de ani, ARN-ul a folosit inosina drept un surogat.

“Studiul nostru sugereaza ca primele forme de viata (cu A, U, C si I) ar fi aparut datorita unor seturi diferite de nucleobaze decat cele pe care le putem gasi astazi (A, U, C si G),” a declarat Kim.

Citeste si: Un nou continent pierdut a fost descoperit pe Terra. Ce detalii surprinzatoare au aflat cercetatorii

Inosina a permis AR-ul sa se reproduca la o viteza mult mai mare si cu mai putine erori, o caracteristica esentiala pentru perpetuare.

“Noi sugeram ca inosina, in primele stadii a aparitiei vietii pe Pamant, a putut avea rolul unui surogat pentru guanosina,” au continuat cercetatorii.

Citeste si: Studiul care confirma pilda lui Adam si Eva? Oamenii de stiinta sustin ca ne tragem din doar doi stramosi

Premisa conform careia ARN-ul a fost catalizatorul pentru primele forme de viata e raspandita in lumea academica si poarta chiar numele de “Ipoteza Globala ARN”.

Studiul a fost publicat in jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences. Szostak si Kim vor continua sa cerceteze rolul ARN si daca e intr-adevar componenta ce ar putea explica cum a aparut cu adevarat viata pe Terra.

Studiu revolutionar. Unde si cand a trait cel mai vechi Homo sapiens „non-african” identificat in...